29/4 Pokhara 4

Oppe så jeg kunne møde Sascha på Boomerang kl. 8. Snakken gik rigtig godt, og før vi vidste af det havde vi konsumeret adskillige kopper kaffe, juice og andet godt. Jeg havde egentlig planlagt at leje en båd og sejle rundt på søn, men da klokken var blevet 12.30 og den kraftige middagshede havde ramt, samt det faktum at det begyndte at blæse op, så besluttede jeg at opgive ideen.
Fik fat i fany og med lidt pres kunne han nu pludselig godt få mig til Tibet d. 10. Jeg takkede ja og accepterede at jeg skulle aflevere paskopi og 20000 rupies i receptionen på mit hotel.
Jeg gav Ram beskeden om at jeg ikke valgte han bureau, men han var meget forstaænde. Istedet lovede jeg ham at tage på hans Royal Trek 4-6 dage for at udfylde min "ventetid" inden Tibet. Vi kom igen til at snakke om Tolka/Mina – fortalte ham at jeg ville tage derop imorgen og ned igen i overmorgen. Hvis jeg kunne finde en telefon i Tolka, ville jeg og Mina give ham et kald derfra.
Han gav mig sin mobiltelefon og sagde at jeg bare kunne bruge den deroppe hvis der var dækning! Imponerende tillid at vise mig, eftersom han overhovedet ikke havde nogen oplysninger på mig. Og alligevel overlader han en 2-3000kr telefon til en vildt fremmed!
Tog en 20 rupie båd over til en lille hyggelig tempel-ø. Meget lille og fredfyldt, måske kun 500m bred. Så jeg satte mig i skyggen og skrev lidt dagbog. Løb sjovt nok på 4 danskere som kom rønde op til øen – meget hyggeligt.
Jeg forskøgte adskillige gange at fange Tha Airways – men ingen svar. Under aftensmaden kom Sascha gaænde forbi med en lokal familie, som hun var på vej ud for at spise samme ned, den sidste aften hun var i Pokhara. Under et gigantisk regnvejr sad jeg på en lille overdækket restaurant og snakkede med en tysker – Stearinlyskamp…