Wow

Her kommer langt om længe, et lille indslag fra min side. Jeg er pt i cusco, hvor jeg nu har tilbragt næsten 14 dage.fra den 1 juni til den 24. juni har der været solfestival her i byen. det gar betydet at der hver dag har været optog i gaderne,dansende børn,voksne, sang og musik samt en masse turister. Det hele sluttede den 24. med en stor inka cermoni ved nogle ruiner lidt uden for byen. Sammen med en australsk pige, jeg mødte over morgenmaden gik jeg afsted. Der kørte ingen taxær i dagens anledning.vi fandt et sted med god udsigt over pladsen, men da cermonien startede rejste alle sig op, og vikunne ikke se en pind. Efter 20 min havde uden at forstå noget af hvad der foregik besluttede vi os for at gå ned igen, det med en meget øm må efter de harde “sæder”.
de fleste af jer har nok hørt, hvor kedeligt jeg sunes det er at trekke. ikke destro mindre havde vi allerede bestilt et langt trek, der ville føre os op til Machu Picchu, i Lima. Da vi kom til Cusco fandt vi til mit held ud af at det var muligt at bytte til et andet og meget lettere trek. Lige noget for mig!
Første dag cyklede vi nedad 70km på en meget bumpet grusvej, og jeg væltede, da jeg tog det lidt for bogstaveligt, det der med at holde til højre. så da jeg kom frem efter at have kørt en time i bulmøke havde jeg en meget farverig hage og alle havde noget at snakke om. Allerede i bussen, som var blevet forsinket af et voldsomt stenskred, fandt jeg ud af at det var en gruppe med god humor jeg var kommet i. Vi fik hurtigt kastet et par øl  og nogle kort på bordet, men de fleste af os var dog i seng kl 23, da vi skulle starte klokken 5 næste morgen. det var kun John(en irsk fyr) der blev oppe og holdte de lokale opppe til kl 3, hvilket han ikke var så stolt af næste dag. de næste to dage gik med at gå på stejle klippeskråninger hvor vores guide så venligt forklarede os at flere turister var faldet i døden….. Vi blev firet over kløften ligen inde vi skulle ud og bade i en dejlig varm kilde. Den sidste dag stod vi op k 4, for at se solopgangen i Machu Picchu. De fleste af os var dog lidt i tvivl om, om vi skulle tage billeder af solopgangen eller Cameron Diaz… jeg fik lidt af hvert, så bare rolig i skal nok få det hele at se.
Idag er jeg lige startet pa spansk kursus, som jeg nok ikke for så meget ud af, eftersom det meste af tiden går med store armbevægelse fra en ikke engelsk talende læreinde, der prøver at forklare ord som sjæl og sportsmand. Men jeg trøster mig selv med, at pengende går til enlige mødre.
Kan i have det så godt til vi snakkes ved!